ĆWICZENIA NA STOPY DLA DZIECI. CZY TO DOBRY POMYSŁ?

ĆWICZENIA NA STOPY DLA DZIECI. CZY TO DOBRY POMYSŁ?

Stopy są filarem, fundamentem całego ciała, nie tylko u dzieci, ale również u dorosłych. Dlatego niezwykle ważne jest, aby o nie dbać już od pierwszych dni życia. Niestety coraz więcej dzieci cierpi na różnego rodzaju wady postawy.

W związku z tym pojawia się pytanie: jak temu zapobiec? Odpowiadamy: jak najwięcej się ruszać i ćwiczyć. Takie ćwiczenia można wykonywać razem z dzieckiem w domu i przy okazji spędzić z nim czas na wspólnej zabawie.

Myślę, że nie wszyscy rodzice zdają sobie sprawę, jak ważny jest okres niemowlęcy dla zdrowia stóp naszych pociech. To my dorośli mamy na to ogromny wpływ, bo przecież możemy je dotykać, całować, masować, a nawet gilgotać – nasze szkraby to uwielbiają. Ważną zasadą w tym okresie życia jest to, aby nie ograniczać w żaden sposób ruchów maluszka. Musi on swobodnie poruszać nóżkami. Nie zakładajmy naszym dzieciom za ciasnych skarpet czy za małych rajstop lub śpiochów. I wreszcie jeżeli nasza pociecha jeszcze nie chodzi, nie obciążajmy jej stóp butami - na to przyjdzie jeszcze czas.

Najważniejszy w kształtowaniu się stopy jest wiek przedszkolny i wczesnoszkolny. Właśnie na tym etapie rozwoju maluszka możecie z nim ćwiczyć w formie zabawy. Propozycji jest mnóstwo i gwarantuje, że z buzi Waszej pociechy nie będzie schodził uśmiech. Oto kilka z nich.


CHODZENIE BOSO PO RÓŻNYCH POWIERZCHNIACH – na świeżym powietrzu po trawie, czy na piasku. W domu natomiast możecie rozsypać na podłodze makaron, ryż, groch czy fasolę i po nich chodzić. Takim ćwiczeniem będziecie stymulować receptory nerwowe w stopach.


ROLOWANIE – tutaj przyda się ręcznik, który kładziemy na podłogę. Dziecko musi go samymi palcami stóp zawijać. Ćwiczenie to wzmacnia mięśnie krótkie stopy i pomaga w wytworzeniu się łuków.


WIESZANIE PRANIA – zawieśmy sznurek między dwoma krzesłami. Na podłodze połóżmy skarpetki, majteczki i inne małe części garderoby naszego maluszka. Poprośmy dziecko, aby stopami chwyciło pranie i starało się je zawiesić na sznurku. Radości nie będzie końca.


ZGNIATANIE I RWANIE PAPIERU CZY GAZETY – bardzo proste ćwiczenie. Dziecko rwie palcami stóp na jak najmniejsze kawałki lub zgniata w kulkę kartkę czy gazetę. Dodatkowo możemy postawić kosz, do którego nasza pociecha będzie wrzucała te kawałki czy kulki.




WKŁADANIE I WYJMOWANIE Z KOSZYKA – tutaj przydadzą się klocki, kredki, małe piłeczki, woreczki i oczywiście kosz. Umieść te wszystkie rzeczy w koszu, maluch niech usiądzie na krześle i próbuje stopami najpierw wyjąć te przedmioty z kosza, a potem z powrotem je tam włożyć.


CHODZENIE PO LINII – wystarczy nam zwykła taśma malarska, którą naklejamy na podłodze. Prosimy dziecko aby po niej przeszło – dzięki czemu ćwiczy swoją równowagę. Dla utrudnienia można poprosić aby przeszło po niej raz na palcach, raz na piętach.




RYSOWANIE – potrzebne nam będą kartka papieru, którą kładziemy na podłodze i kredki. Dziecko wkłada kredkę między pierwszy a drugi palec od stopy i rysuje.




Jestem przekonana, że te ćwiczenia spodobają się Wam i Waszym pociechom. Spędzicie razem wspólnie czas, a to bezcenne.


2 Comments

    • Avatar
      Paulojimmathew
      kwi 13, 2022

      Backlinks are links from a page on one website to another. This is important to us and you are giving us a chance and opportunity to help each other. We are hoping to have the same goal for the future of ours. OLE777

    • Avatar
      Hyun Baxter
      kwi 29, 2022

      I finally found a great post here. I will get back here. I just added your blog to my bookmark sites. thanks. If you're looking for new information, this article Kohi Click Test may be of interest to you. The normal clicking speed in Kohi is usually 3 to 6 clicks per second, but using different clicking techniques you can achieve the mouse click speed.

Dodaj komentarz

* Imię:
* E-mail: (ukryty)
   WWW: (Site url withhttp://)
* Komentarz:
Type Code